Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

1.  A Szolgáltató adatai:

Vállalkozó neve: Rózsa Ágnes dietetikus, okl. táplálkozástudományi szakember, egyéni vállalkozó

Székhely: 1155 Budapest, Széchenyi út 8. 8/24.,

Vállalkozói nyilvántartási szám: 15919288,

Nyilvántartást vezető szerv: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Adószám: 65486870-1-42

Telefonszám: +36 30 272-1652

E-mail cím: rozsaagnesdiet@gmail.com

2.  Fontosabb fogalom meghatározások

Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.

Fogyasztó v. Páciens: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, a Szolgáltató Páciense.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.

3.  Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételeit közzéteszi a honlapján.

4.  Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Páciens jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltatótól történő megrendelés, dietetikai tanácsadás, konzultáció (online és személyes) és azon való megjelenés esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.

Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet a Páciens a Szolgáltatótól történő megrendeléssel (időpont foglalással) kezdeményez.

A Páciens, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amelyet elektronikus levélben történő visszaigazolással vagy az erre szolgáló jelölőnégyzet bejelölésével tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Páciens között.

Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.

5.  Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024.12.27. napján lép hatályba. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Páciensre és szolgáltatás igénybevételre hatályosak.

A Páciens a tanácsadásra/konzultációra való jelentkezéskor, megrendeléskor nyilatkozik arról, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit ismeri, az abban foglaltakat elolvasta és megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadja. A Páciens a jelentkezés, megrendelés elküldésével elismeri, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén az időpont foglalás időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: dietetikai tanácsadás, tanfolyamok, csoportfoglalkozások. A Szolgáltató szolgáltatásainak igénybevételére az a személy jogosult, aki jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása után bejelentkezik, és miután a Szolgáltató visszaigazolta az időpontfoglalását, megfizette a szolgáltatási díj 50%-át a Szolgáltató részére.

6. A szerződés létrejötte, a szerződés megszüntetése:

A Páciens és a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.

A Páciens a Szolgáltató elektronikus levelezési címén vagy telefonon vagy a honlap Kapcsolatfelvételi űrlapon jelentkezhet tanácsadásra, személyes adatai megadásával. A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Páciens a tanácsadásra időpontot foglal, foglalását elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja a Páciens által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. Az időpontfoglalás visszaigazolása során a Páciens az általa megadott email címre meghívót kap, amely Google Naptár-bejegyzés formájában tartalmazza a foglalás részleteit, beleértve az időpontot, a helyszínt, a tanácsadás díját, a konzultációs díj fizetésével kapcsolatos teendőket és a lemondásra vonatkozó feltételeket.
A Google Naptár-bejegyzés jelen Általános Szerződési Feltételek szerves részét képezi.

Amennyiben a Páciens az egyeztetést követően mégsem tudja, vagy nem kívánja igénybe venni a szolgáltatást, a szolgáltatás megkezdése előtt minimum 24 órával jogában áll ingyenesen lemondani, a naptárbejegyzésben megadott email címen. Ebben az esetben a foglaláskor fizetett összeg (a konzultációs díj 50%-a) 2 munkanapon belül visszafizetésre kerül, a Páciens bankszámlaszámára.
24 órán belüli lemondás esetén, vagy amennyiben a Páciens nem mondja le az időpontot, és nem jelenik meg a rendelésen, a foglaláskor fizetett összeget a Szolgáltató jogosult visszatartani, visszatérítésére nem köteles. Az előleg az időpontfoglalás biztosítására és a
Szolgáltató által nyújtott előkészületek fedezésére szolgál.

Amennyiben az időpontegyeztetést és az igazolás visszaküldését követően, a Szolgáltató részéről a szolgáltatás teljesítés már el nem elvárható (pl. az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior stb.), Szolgáltatónak jogában áll is a szerződéstől elállni. Elállás esetén, amennyiben pénzmozgás történt, a Szolgáltató köteles elszámolni a Pácienssel.

A  szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a foglalást, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza. Páciens a jelentkezés során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.

Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Páciens más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót a Páciens által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató a Páciens számára a foglalás során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

7. Szolgáltatási díj:

A szolgáltatások igénybevételéért a Páciens díj fizetésére köteles. A tanácsadói díj a Szolgáltató által egyedi ajánlatban kerül megadásra. A feltüntetett tanácsadói díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint.

A Szolgáltató fenntartja a feltüntetett díjak változtatásának jogát. Az árváltozás a megjelenéssel lép hatályba. A Szolgáltató garantálja, hogy a Felek közötti ajánlati kötöttség és annak Szolgáltató részéről történő elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás, elküldött foglalás esetében a tanácsadói díj összegét nem befolyásolja. A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően tehát a tanácsadói díj fizetendő végösszege nem változik.

A Páciens elfogadja, hogy a tanácsadói díj összegéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott e-mail címre. A Páciensnek gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Páciens köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni.

A Szolgáltató által kiállított számla tartalmazza a fizetés részleteit. A Páciens elismeri a díjfizetési kötelezettséget, és vállalja, hogy a fizetést a fenti határidőn belül teljesíti. 

A konzultáció díját a Páciens a konzultáció befejezését követően köteles rendezni. A fizetés történhet helyben készpénzben, vagy azonnali banki átutalással, amelyet a Páciens a mobiltelefonján keresztül kezdeményezhet. Amennyiben az azonnali fizetés akadályozott, a Páciens számára 2 nap áll rendelkezésére az átutalás teljesítésére.

A fizetési határidő túllépése esetén a Szolgáltatónak jogában áll jogi lépéseket kezdeményezni a tartozás behajtása érdekében.

8.  Fizetési és lemondási feltételek:

A tanácsadói díjat a Páciens átutalással (előre utalással), vagy készpénzben fizeti meg Szolgáltató részére.

A tanácsadás/konzultáció létrejöttének feltétele a tanácsadói díj 50%-nak a Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezése, minimum 48 órával a Szolgáltatás megkezdése előtt.

Az előleg befizetésével a Páciens elismeri, hogy az időpontot véglegesítette, és vállalja a szolgáltatás igénybevételét a megadott feltételek szerint.

Az előleg befizetésének elmaradása esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot az időpont törlésére.

Előre utalással történő fizetés: a Páciens a Szolgáltató által küldött díjbekérőn vagy számlán feltüntetett bankszámlájára utalja a tanácsadói díj összegét. Az összeg a Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezését követően válik jogosulttá a Páciens a tanácsadáson, konzultáción való részvételre.

A szolgáltatás díjának fennmaradó 50%-át a Páciens a konzultációt követően köteles megfizetni. A fizetés történhet helyben készpénzben, vagy banki átutalással legkésőbb a konzultációt követő 2 napon belül.

Az előleg és a fennmaradó összeg befizetéséről külön díjbekérő/számla kerül kiállításra. 

A Páciens köteles a szolgáltatás teljes díját a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül megfizetni. Amennyiben a Páciens a szolgáltatás díjának fennmaradó részét a megadott határidőig nem fizeti meg, a Szolgáltató jogosult a már befizetett előleget visszatartani, annak visszatérítésére nem köteles. Az előleg az időpontfoglalás biztosítására és a Szolgáltató által nyújtott előkészületek fedezésére szolgál.

A fizetési kötelezettség elmulasztása esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a fennmaradó összeget jogi úton érvényesítse, a késedelmi kamat, illetve az esetleges behajtási költségek felszámításával együtt.

A jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Páciens figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (az időpontfoglalás elküldése) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Páciens jogosult a tanácsadáson való részvételét lemondani a Szolgáltató email címére küldött, a  Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül.

Ha a lemondásra minimum 24 órával a tanácsadás dátumát megelőzően kerül sor, úgy Szolgáltató az előzetesen megfizetett szolgáltatási díj teljes összegét visszautalja a Páciens bankszámlájára.

Ha az időpont lemondására a konzultációt megelőző 24 órán belül kerül sor, Páciens köteles a szolgáltatási díj 50%-át a Szolgáltató részére megfizetni. 

Amennyiben a Páciens a tanácsadáson nem jelenik meg, a befizetett pénzösszeg nem használható fel más szolgáltatásra, és nem jár vissza.

Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár annak egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a tanácsadás az ő hibájából nem kezdhető meg, vagy elmarad, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban megtartani az elmaradt tanácsadást, vagy a tanácsadói díj teljes összegét visszafizetni a Páciens részére.

Lemondási határidő a Szolgáltató által szervezett tanfolyam vagy csoportfoglalkozás, dietetikai konzultáció/tanácsadás lemondása esetén:

A tanfolyam, csoportfoglalkozás kezdési dátuma előtt legalább 14 nappal történő lemondás esetén a befizetett díj teljes összege visszatérítésre kerül.

A kezdés előtti 14 napon belüli lemondás esetén a befizetett díj 50%-a kerül visszatérítésre.

A tanfolyam, csoportfoglalkozás megkezdése után a befizetett díj nem kerül visszatérítésre.

Ha az ügyfél nem jelenik meg a Szolgáltató által szervezett tanfolyamon vagy csoportfoglalkozáson, és előzetesen, a meghatározott határidőig nem mondja le, a befizetett díj nem kerül visszatérítésre.

Egyéni, csoportos dietetikai konzultáció/tanácsadás esetén az előzetesen befizetett díj teljes összege visszatérítésre kerül, amennyiben a Páciens a konzultációt legalább 24 órával az egyeztetett időpont előtt lemondja.

Ha a Páciens nem jelenik meg a dietetikai konzultáción, és azt minimum 24 órával előtte nem mondja le, a befizetett díj nem kerül visszatérítésre.

Elállási jog megszűnése a szolgáltatás megkezdésével:

A fogyasztó tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés a) pontja értelmében az elállási jog nem gyakorolható, ha a szolgáltatás teljesítése megkezdődött, és a fogyasztó előzetesen kifejezetten hozzájárult ahhoz, hogy a szolgáltatás megkezdésével elveszíti az elállási jogát.

A fogyasztó az időpontfoglalással vagy a tanfolyamra való jelentkezéssel egyidejűleg köteles írásban nyilatkozni arról, hogy:

  • Kifejezetten kéri a szolgáltatás megkezdését a törvényben biztosított elállási jog lejárta előtt,
    és
  • Tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás teljesítésének megkezdésével elveszíti elállási jogát.

A Szolgáltató biztosítja a fogyasztó számára a hozzájárulás megtételének lehetőségét elektronikus úton (pl. az időpontfoglalási rendszerben vagy email útján), amelyet a fogyasztónak írásban el kell fogadnia. A hozzájárulás hiányában a szolgáltatás nem kezdhető meg.

A jelen rendelkezés alapja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a, amely részletezi az elállási jog korlátozásának feltételeit.

9. Teljesítési idő, a szolgáltatás igénybevétele:

A teljesítés időpontja a tanácsadás, konzultáció megtartásának időpontja.

Páciens tudomásul veszi, hogy Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, a Páciens érdekeit szem előtt tartva nyújtja. Páciens tudomásul veszi, hogy a szerződés szerinti tanácsadás több alkalmas találkozást, időben elhúzódó kezelést tehet szükségessé, ám a Szolgáltató nem vállalja a tőle elvárható gondosságon túli egyéb eredmény elérését.

A Páciens a saját testi-lelki állapotáért a tőle elvárható módon felelősséggel tartozik, ezért a Szolgáltatót semmiféle helytállási kötelezettség nem terheli a Páciens olyan cselekményének következményéért, amely a szerződés tárgyát képező szolgáltatás sikerét veszélyeztetheti. Az ilyen magatartásokból eredő károkért, a szolgáltatás sikertelenségéért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Páciens a szolgáltatás igénybevételekor tiszteletben tartja a Szolgáltatóra vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató működési rendjét.

A Páciens köteles a Szolgáltatóval együttműködni, a nyújtott szolgáltatás igénybevétele során betartani az előírásokat, és tiszteletben tartani a Szolgáltató jogait.

A Páciens köteles megadni minden információt a Szolgáltató számára egészségügyi állapotával kapcsolatban, köteles átadni az állapotát bemutató egészségügyi dokumentumokat, leleteket stb. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a Páciens által elhallgatott, vagy nem megfelelően átadott információk miatti problémákért, egészségkárosodásért.

A Szolgáltató elsősorban a személyes tanácsadást javasolja Páciensei részére. Online konzultáció esetén a Szolgáltató elfogadja a Páciens által mért testmagasság és testtömeg értékeket, melyek valóságnak való megfeleléséért kizárólag a Páciens felelős. A Szolgáltató az ennek kapcsán esetlegesen felmerülő pontatlan számításokért semminemű felelősséget nem vállal.

A Szolgáltató nem ad személyre szabott szakmai tanácsot telefonon, vagy elektronikus levélben, mivel ilyen esetekben nem áll rendelkezésére minden lényeges információ a megalapozott dietetikai szaktanács kialakítására.

A Szolgáltató által a Páciens részére átadott írásos dokumentumokon a Páciens korlátozott felhasználási jogot szerez: a Páciens kizárólag saját céljára jogosult használni. Páciens tudomásul veszi azt is, hogy a tanácsadás során és ezzel kapcsolatosan átadott írásos dokumentumokból megismert információkat nem jogosult harmadik személyek számára továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A jelen pontban foglalt kötelezettségek megszegése esetén a Páciens köteles a Szolgáltató ebből eredő kárának, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeinek megfizetésére.

Állapotfelmérő adatlap kitöltésére és beküldésére vonatkozó szabályok

A Páciens köteles a konzultációt megelőzően a Szolgáltató által biztosított állapotfelmérő adatlapot pontosan kitölteni és annak tartalmát a Szolgáltató részére elküldeni. Az adatlap beküldésének határideje: a konzultáció időpontját megelőző legkésőbb 48 órával.

Az állapotfelmérő adatlapnak tartalmaznia kell minden lényeges információt, amely a Szolgáltató számára az egészségügyi állapot felméréséhez, a konzultáció előkészítéséhez és a szolgáltatás nyújtásához szükséges.

A Páciens felelős az állapotfelmérő adatlap pontos és valóságnak megfelelő kitöltéséért. A hiányos, pontatlan, vagy késedelmes adatlap beküldése esetén a Szolgáltató jogosult a konzultációt elhalasztani, vagy a Páciens felelősségére visszautasítani a szolgáltatás teljesítését.

Amennyiben a Páciens az állapotfelmérő adatlapot nem küldi meg a megadott határidőig (a konzultációt megelőző 48 óráig):

  • A Szolgáltató jogosult a lefoglalt időpontot törölni,
  • A Szolgáltató nem köteles a konzultációt megtartani, és
  • A már befizetett előleg vagy díj visszatérítésére nem köteles.

Az állapotfelmérő adatlap kitöltése során megadott személyes és egészségügyi adatokat a Szolgáltató kizárólag a konzultáció előkészítéséhez és a szolgáltatás nyújtásához használja fel, a vonatkozó adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően. Az adatkezelés részleteiről a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója nyújt információ.

10. Adatvédelem:

A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok (beleértve a különleges adatokat is) kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.

A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy partnerei személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztatót a Szolgáltató honlapján hozzáférhető: https://rozsa-agnes-dietetikus.hu/adatkezelesi-nyilatkozat/

11. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Amennyiben a Páciens a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton (Rózsa Ágnes e.v. 1155 Budapest, Széchenyi út 8. 8/24.), vagy elektronikus levélben (rozsaagnesdiet@gmail.com) teheti meg.

A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja, feltéve hogy a panasz jellege engedi. Ha a Páciens a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszt és az azzal kapcsolatos álláspontját jegyzőkönyvben rögzíti, és ennek egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Páciensnek átadja. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Páciensnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően 30 napon belül írásban, érdemben megválaszolja és intézkedik a panasz kezelését illetően. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a Páciens neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Páciens panaszának részletes leírása, a Páciens által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Szolgáltató nyilatkozata a Páciens panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Páciens aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató írásban tájékoztatja a Pácienst arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.

12. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Betegjogi képviselő:

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Pácienseit, hogy amennyiben a Páciens nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

  • Fogyasztóvédelmi hatóság
  • A Fogyasztóvédelmi hatósághoz a fogyasztó abban az esetben fordulhat, amikor valamilyen fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztalt a vállalkozás részéről, és a vitás ügyét előzetesen megkísérelte rendezni a vállalkozással.
  • Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalok járnak el. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei ide kattintva megtalálhatók.
  • Budapesti Békéltető Testületi Hivatal
  • A Budapesti Békéltető Testület mint egy alternatív vitarendezési fórum segít a fogyasztóknak és a vállalkozásoknak fogyasztói jogvitájuk bíróságon kívüli rendezésében.
  • Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Páciens lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat: https://bekeltetes.hu/udvozlo
  • Betegjogi képviselő
    • A betegek az ellátással, vagy a betegjogi érvényesülésével kapcsolatos panaszaikkal, észrevételeikkel – amennyiben jogos panaszaikra, észrevételeikre nem kapnak megfelelő választ vagy érdemi intézkedést –, írásban fordulhatnak a betegjogi képviselőhöz.
13. Szerzői jogok és szellemi tulajdon védelem

Az adott weboldal teljes egésze, beleértve annak grafikai elemeit, fotóit, szöveges tartalmait és bármely szolgáltatási elemét, szerzői jogi oltalom vagy egyéb szellemi tulajdonjog alá tartozik. A weboldal üzemeltetője a szerzői jogok jogosultja, vagy a használati jogokkal szerződés alapján felruházott fél. Ez vonatkozik minden megjelenített tartalomra a weboldalon.

A weboldal bármely részének letöltése, kinyomtatása kizárólag magáncélú felhasználásra, vagy a weboldal előzetes, írásos hozzájárulásával engedélyezett. Minden más jellegű felhasználás – például terjesztés, nyilvánosságra hozatal vagy kereskedelmi célú hasznosítás – kizárólag a weboldal üzemeltetőjének előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen feltételekben kifejezetten meghatározott jogokon túl a weboldal használata nem jogosítja fel a felhasználót arra, hogy bármely ott található kereskedelmi névvel, védjeggyel vagy szellemi alkotással rendelkezzen vagy azokat hasznosítsa.

Az üzemeltető fenntart minden jogot a weboldal bármely elemére, különösen az oldalon található domainnevekre, aldomainekre, aloldalakra, valamint internetes hirdetési felületekre.

Az üzemeltető kifejezett jóváhagyása nélkül nem módosítható, másolható, vagy tölthető fel új tartalom a weboldal felületére és nem kerülhet sor a meglévő adatok felülírására.

Digitális termékek értékesítése és az elállási jog korlátozása
A jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a vásárló tudomásul veszi, hogy a digitális termékek (pl. online étlapok, e-bookok, egyéb letölthető tartalmak) értékesítése speciális szabályok szerint történik.

A digitális termékek esetében az elállási jog a következő feltételekkel szűnik meg:

  • A vásárló a rendelés véglegesítése előtt tudomásul veszi és elfogadja, hogy a termék letöltésének megkezdésével elveszíti elállási jogát. Erről a tájékoztatásról a vásárlót a rendelési folyamat során egyértelműen tájékoztatjuk, és az ÁSZF elfogadásával ezt kifejezetten elismeri.
  • A rendelés leadásával a vásárló kijelenti, hogy a tájékoztatást megkapta, és hozzájárul ahhoz, hogy a digitális termék letöltésének megkezdésével az elállási joga megszűnjön, az ezzel kapcsolatos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §).

A vásárló a rendelés véglegesítésével automatikusan elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amely magában foglalja a fentieket is.

A Szolgáltató székhelye szerinti Fogyasztóvédelmi Hatóság:
BFKH Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 144
Telefonszám: +36-1-450-2598
E-mail cím: fogyasztovedele@bfkh.gov.hu
 
A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:
Budapesti Békéltető Testület:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36-1-488-2131; Fax: +36-1-488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
 
A Szolgáltató székhelye szerinti betegjogi képviselő:
Név: dr. Lengyel Ingrid
E-mail cím: ingrid.lengyel@ijsz.bm.gov.hu
Telefonszám: +36-20-4899-609
 
  1. Vegyes és záró rendelkezések:

A Páciens tanácsadásra való elektronikus jelentkezése feltételezi, hogy a Páciens az elektronikus szolgáltatásnyújtásra vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

  1. Vonatkozó jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
  • 1997. évi CLIV. törvény – az egészségügyről;
  • 1997. évi XLVII. törvény – az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről.
  • Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024.12.27. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.